Boekingen

Regelmatig krijg ik vragen van artiesten/muzikanten die graag meer willen optreden. Ook komen er vragen van organisatoren en/of opdrachtgevers die op zoek zijn naar een bepaalde gerichte vorm van entertainment.

Ik ben geen bureau of organisator. Ik bemiddel niet maar biedt alleen een platform op internet middels diverse siteclusters die gericht zijn op het o.a. het onderwijs, de zorgsector, het huiskamercircuit en straat/locatietheater/buitenoptredens. Daar wil ik de vragende en aanbiedende partijen met elkaar in contact brengen.

De vraag of deze siteclusters en websites wel tot boekingen leiden, wordt vaak gesteld. Het is voor mij niet meetbaar hoeveel boekingen voortkomen uit de verschillende vermeldingen. De klant kan immers rechtstreeks contact op nemen met de betreffende artiest via zijn pagina. Ook is het voor mij niet te achterhalen of er contacten en/of boekingen tot stand zijn komen via de eigen websites na verwijzing via deze sitecluster. Ik ben immers helemaal niet betrokken bij contacten tussen aanvrager en aanbieder. Wat ik wel kan zien zijn de bezoekersaantallen van de diverse websites. Deze bezoekersaantallen groeien nog steeds!

Hierbij de statistieken van afgelopen jaar per maand. (De interpretatie van de cijfers en metingen is aan de deskundigen)

Mocht je desondanks (te) weinig respons hebben gehad op je vermelding, dan is het raadzaam om je tekst in de samenvatting (300 tekens) te evalueren en deze, indien nodig, aan te scherpen of te herschrijven. N.a.v. die tekst besluit de aanvrager verder te klikken of om naar jouw website gaan. Misschien heb je ook intussen betere actiefoto’s. Je kunt tekst/foto wijzigingen naar mij doorsturen. Ik pas dit dan zo snel mogelijk aan op de website.

Kosten

Mijn theorie is dat je beter een vermelding kunt hebben op een site die hoog in de zoekresultaten staat op jouw zoekwoord/term dan wanneer je zelf moet investeren om proberen bij de eerste 3 pagina’s van de zoekresultaten te komen. Dat kost altijd een veelvoud van wat een vermelding op deze sitecluster kost.

In de onzekere en sterk wisselende entertainmentbranche is het voor iedereen zaak om kritisch te kijken naar waar je je geld aan uitgeeft. Investeren in acquisitie en het maken van reclame/promotie moet nogal eens wijken om de dagelijkse boodschappen nog te kunnen betalen. Begrijpelijk dat betaalde vermeldingen geen prioriteit hebben.
Toch is het goed om te realiseren dat de kosten voor een opdracht via een tussenpersoon tussen de 15 en 20% bemiddelingskosten per optreden/opdracht met zich meebrengt. De vermeldingskosten voor de siteclusters zijn een vast bedrag per jaar, ongeacht het aantal opdrachten wat je ermee binnenhaalt. Reken maar uit hoe zich dat verhoud bij jouw gage….!

Het behoort bij het ondernemersrisico indien je helemaal geen opdrachten krijgt via je vermelding op een of meerdere siteclusters. Reden te meer om je vermelding nog eens kritisch te bekijken en eventueel te updaten. Bedenk dat alle bezoekers van de websites jouw vermelding wel tegenkomen bij het scrollen. Je vermelding draagt dan wel bij om in de picture te blijven waardoor de kans op een aantal opdrachten in deze sector mogelijk blijft.

Internet

Een nieuw initiatief/concept, zoals de siteclusters van Performers Platform, hebben tijd en ondersteuning nodig om een plaats op het internet te vinden. De vindbaarheid is daarbij erg belangrijk. Er wordt achter de schermen dan ook doorlopend hard gewerkt aan de SEO om hoog te eindigen in de zoekresultaten bij de diverse zoekmachines en andere mediaplatforms. De (top)domeinnamen van de siteclusters scoren sowieso heel hoog in de resultaten van de zoekmachines. Een initiatief waar men niet meer omheen kan.

Reden te meer dat u als artiest/muzikant/performer erbij moet staan. Schrijf u nu in!